tisdag 2 juni 2009

Sena nätter med hallonbåtar



Igår var ytterligare en toppendag. Dagen började (som vanligt) med såromläggning på vårdcentralen. Sen blev det matshopping på coop. Hade tänkt göra det i söndags egentligen. Fick kompa vid nio och skulle då ha gott om tid att handla lite. Skulle man kunna tro... Men icke... Hoppade på tåget som gick halv tio och skulle möta Mister på Telefonplan tjugo i. Men tåget fastnar i Hornstull! Bittert... Lyckas till slut ta sig till Liljeholmen, då är det bara tio minuter kvar till nästa tåg kommer. Var framme vid Telefonplan ca2 minuter i tio. Det blev med andra ord ingen matshopping.

Så det var bara att ge sig ut igår istället. Efter att vi lyckades få hem matvarorna i värmen (det var ca 147 grade varmt igår) så blev det lite lunch. Detta efter att jag försökte försvara att jag köpte glass för 150:-... Behöver jag säga att han inte fattade varför det var nödvändigt? Efter lite föda så var vi tillbaka på vår filt i parken med strålande sol och en mycket bra bok.

Sen var det dags att knalla hem och plocka undan. Jag har fått en jättefin spegelbyrå av min älskling, men jag har missförstått lite med den. Visst, den är till för att förvara kläder, men tydligen ska de inte ligga i en hög ovanpå utan det finns lådor man kan ha dem i. Tokigt va? Så det leder alltid till att jag har massor att göra innan det kommer folk hit.

När allt var städat så slängde jag ihop en liten (läs alldeles för stor) äppelpaj som jag tänkte skulle kunna vara bra att ha under kvällen. Strax efter sju så knackar det på fönstret. Då är det lilla Jessica och lilla My som gärna vill komma in. Inte långt efter så kommer även lilla Satya. (Har jag bara små kompisar eller vad försöker jag säga?) Jag placerar folket på stolar runt köket (för i mitt kök är det NO ACESS oavsett vem du är. Medan maten lagades så bjöds det på chips i stora mängder och hallonbåtar så det stod härliga till. Grejen med hallonbåtarna är en lång historia och jag vet inte om det egentligen går att förklara det för nån utomstående. Kort sagt, de spelar en väsentlig roll när vi ses iaf! My bjöd för övrigt på kvällen stora skratt när hon hade missuppfattat hallonbåtsgrejen med hästlängder. (Det låter vi henna aldrig glömma!)

På order från Jessica så bjöds det på Korv och Stroganoff (som det heter, eller hur Stina?). X antal glas vin senare så var maten uppäten och det var dags för efterrätt. Bör kanske tillägas att under tiden så hade vi placerat stackars älsklingen på balkongen med (den rosa) laptopen, whisky och stroganoff, vad mer kan man begära liksom? Efterrätten bestod av en liten Ben&Jerry buffé och mängder av äppelpaj. (Phish Food, Strawberry Cheescake och Half-baked mmm... Himmlen i glassform)

Sen var det tyvärr dags för Mysan att bege sig hemåt. Hon är one of the crazy people som jobbar på dagarna! Tokigt va? Vi andra öppnar en flaska till. Eller kan det ha varit så att Jessica öpnnar en flaska till? Härliga Jessica bjuder på en liten måndagsfylla som till största delen bestod av att diskutera om man kan röka när man dricker och ändå ha slutat röka? Svaret är nej Jessica, tänder du en cigg så är du en rökare, punkt.

Hade en mycket trevlig kväll med mina kära vänner. Som vanligt så slutar det alltid med: "Vi måste ses oftare!" Nu får vi väl hoppas att det faktiskt blir så oxå. Galet kul att träffa My igen, det var ju ett tag sen sist. (Pride-haveri i Tantolunden? Snart dags igen :P) Och Jessica... Det finns ingen som henne... Jag utmanar er alla att hitta nån som är lika härlig som henne! Och Satya, tänk om du hade gett upp och inte släpat dig hit? Du får aldrig låta Jack vinna! Ni är världens bästa iaf!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?