fredag 29 maj 2009

Satya gaddas och vi träffar vår vän Jack

Lång dag igår. Mycket trevlig men lång. Den började kl. 11.00 på vårdcentralen och fortsatte på Ant Bodyart där det äntligen var dags för Satyas efterlängtade färgtatuering. Jag funkade mest som smärtstillande. (Har man någon att prata med så sitter man inte bara och tänker på hur ont det gör, och prata, det kan jag!) Jag blev hur sugen som helst. Har ju sagt att jag ska vänta ett år innan jag ger mig på mitt jätteprojekt på ryggen men jag tror att det är läge att tjuvstarta bara litegrann... Tänkte börja med texten iaf. Vi får se, vi får se...
Satyas tatuering blev iaf hur snygg som helst. Killen som gjorde den var riktigt duktig och det gick dessutom snabbt. Tog bara strax över tre timmar istället för de fem som var beräknade. Vad tycks?

Efter det blev det ett snabbt besök på Handelsbanken för att säga upp mitt gamla konton. Helt galet hur snabbt någons attityd kan ändras när de förstår att man vill säga upp något, inte teckna nåt nytt :P Underhållning...
While in the neighbourhood, pasta på Alis. Aldrig en besvikelse. Efter det, en cider, sen, en cider till, ja ni förstår vart jag är på väg eller hur? Fler sluter upp och det blir även fler cider. Sen blir det Dagensrosé istället. Sen stänger stället tyvärr men skam den som ger sig! Ankan nästa! Kan vara stans mest överskattade stället men dom har bra öppettider iaf :P Där träffar vi vår gamle vän Jack som vi kallar honom. Även känd som Jack Daniel, ni har väl alla träffat honom nångång? Han dyker alltid upp vid sämsta möjliga tillfälle och släpper mycket sällan taget. Men vi tycker tydligen om honom ändå. Även om han har en förmåga att styra upp en fantastiskt huvudvärk dagen efter. :P Vi hade iaf galet trevligt. Det var en massa folk, både veteraner och juniorer. Även om jag har en förmåga att hålla mig i ett och samma hörn med samma folk hela kvällen så var det säkert toppenfolk allihop! När klockan börjar närma sig tre så är det dags att springa till bussen. När jag nästan kommer fram så kommer jag på att mitt batteri har dött i mobilen och min remsa är slut... Jag kan alltså inte hoppa på bussen, bara att gå tillbaka till de andra igen. Får fatt i en remsa, nästa buss går om 52 minuter... Suck... Bara att hoppa in i en taxi, sjukt retligt men, men hem kom jag tillslut iaf. Kom i säng alldeles för sent för nån som är van att vara på dagtid så jag vaknar ju av mig själv vid tio ändå. Kommer att vara ganska trött idag. Men jag mår bra iaf så jag ska inte klaga!

Elin är nöjd med att ha fått tag i ett plaque (Inte vunnit, fått tag i)

Och slutligen, boven i dramat, Jack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?