tisdag 5 maj 2009

En helt vanlig måndagsnatt?

Ja, vad säger ni? Skumpa, filt och levande ljus på balkongen en måndagsnatt, normalt? Kanske inte men mycket trevligt...
Men jag börjar från början... Vaknade vid fyratiden. Hade fått tillstånd av snälla Karin att kompa in till kvart i tio ikväll så dagen hade liksom börjat bra redan innat den började om man kan säga så. Höll tummarna riktigt hårt och ringde till jobbet, kunde jag möjligtvis få kompa hela passet? Ja men visst kunde jag det! Tack Lotta! Frukost och sen Kungens Kurva. Vi hade fått ett reklamblad från K-Rauta där vi hittade en soffgrupp i rotting till ett bra pris som vi var lite sugna på. Projekt from balkong to lounge är härmed påbörjat! Jag har en mycket klar bild framför mig hur balkongen ska se ut när vi är klara så det är väl bara att börja jobba. Vi hoppar av bussen vid Ikea och börja gå mot dit vi tror att K-Rauta ligger, men icke... Vi har gått åt helt fel håll. Bara att traska vidare. Vi (läs Johan...) kommer på den briljanta idéen att hitta en genväg. Och aldrig för har det klassiska uttrycket (jag tänker låta er gissa vilket) stämt in så bra. Vi klättrar genom staket, genom lillskog, stenar och slutligen nerför en myyycket brant grusbacke. Jag lyckas ta mig helskinnad genom detta (till Johans stora besvikelse, han hade så gärna velat se mig snubbla bara liiite). När vi till slut ser K-Rautas skylt kände jag mig precis som kvinnan i reklamen för net-on-net. Den där "lite sämre lägen" reklamen ni vet... Fram kom vi till slut, letar genom affären efter våra utemöbler men nitlott. Vi hittar nån snubbe som jobbar där och vi frågar. Han bara suckar. "De befinner sig nånstans mellan Kina och Amsterdam" svarar han. Hela transporten har fastnat nånstans så de finns inga utemöbler. Lite pinsamt för dem... Vi suckar vidare och knallar tillbaka till Ikea. Vi har ju även en uteplats på framsidan där vi har tänkt att ha lite enklare möbler så vi fick fokusera oss på det så länge. Där hittade vi iaf det vi sökte. Enkla snygga hopfällbara möbler i teak. Ett kap så att säga.
Detta lilla fynd måste ju firas. Mumsig pasta till kvällsmat och sen skumpa på balkongen. Möblerna får stå där medans Lounge-projektet har paus. Så det blev det första balkongmyset någonsin i vår nya fantastiska lägenhet. Nästa steg blir att ordna ett fint golv till vår blivande lounge!
En mycket mysig dag. Precis vad jag behövde för att släppa tankarna från onsdagen. Har ju som sagt aldrig varit såhär nervös inför en operation tidigare så det här är nytt för mig. Myspys tillsammans med världens bästa är en mycket bra lösning för att slappna av lite.


Med (mycket) bestämda steg mot K-Rauta. Utemöbler nästa!


Så här fin blev den tillfälliga lösningen


Sampagne!

1 kommentar:

  1. Ha ha vad roliga ni är som firar de små sakerna här i livet! Micke och jag är likadana :) Tycker det låter helt underbart dricka skumpa på balkongen! Hoppas nu att operationen går bra och att du återhämtar dig snabbt så ses vi väl på lördag?!! :D

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?