lördag 16 maj 2009

Back to work again...

Är sjukskriven tills 5/6 men jag orkar inte! Just nu så mår jag riktigt bra faktiskt. Visst, jag har ont men inte så ont så att jag inte kan göra nånting. Det blir ju värre när jag rör mig men lite klarar jag nog. Så på tisdag börjar jag jobba halvtid! Ser faktiskt framemot det. (Är helt galen jag vet, men jag gillar faktiskt mitt jobb.) Det är ganska tråkigt att bara sitta hemma och inte göra nånting. Så jag testar halvtid ett tag och ser hur det känns. Så blir det väl heltid första juni. Vi får se, tar en dag i taget.

Men ikväll händer det annat! Ikväll är det Eurovision! Wohoo! Dessutom fyller Emelie år så det bli lillutgång. Eller utgång vet jag inte om man kalla det. Vi har bokat bord på ett ställe som visar Eurovision. Så det blir god mat och en massa schlager :) Känns lagom för första lördagen utan smärtstillande ;) Är en helt annan människa nu när jag har slutat äta all medicin jag fick. Mår mycket bättre utan den. Det för göra ont helt enkelt, hellre ont och mår bra än lite mindre ont och må dåligt. Jag klarar mig på Alvedon nu!

På måndag åker jag hem igen. Ska bli skönt att komma hem till sitt eget igen. Men det var några välbehövliga dagar här på västkusten. Det känns nästan alltid lite bättre när man får vara hos sin mamma och bli lite omhändertagen och bortskämd med god mat. Tur att hon finns...
Vi köpte ett pussel till dem i bröllopspresent. Ett pussel som föreställer dem i soffan djupt sovandes med katten i knät. En lite rolig överraskning. Mycket uppskattat var det iaf. Så igår satt vi här efter maten och skulle få ihop det f-bannade pusslet. (Så kändes det då iaf.) När vi till slut fick ihop det så skans det en bit. Så hela pusslet ligger klart med en tom bit som stirrar hånande på oss. Idag när Ulven städade så dök biten upp iaf. Så nu är det komplett! Pussel är klart underskattat. Vi måste börja pussla mer! Man sitter alltid framför tvn eller datorn på kvällarna. Det ska det bli ändring på. Vi fick ett monsterpussel av mamma och Ulven nu som ska med hem till Stockholm. Så nu blir det ingen nätpoker på kvällarna, nu ska vi pussla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?