tisdag 12 maj 2009

Fördriva tid på en flygplats...

Det kan vara lättare sagt än gjort ska ni veta. Eftersom jag är mycket dålig på att vara i tid har jag inget "lagom"-läge. Hade planerat hela dagen bra utifrån när mitt plan skulle gå. Men pga div. missöden med flygbiljetten (AAAAHHHHHH blir så trött!!!!) så ändrades planerna. Skulle vara på vårdcentralen vid tio för att lägga om såret men det höll ju inte längre nu när jag var tvungen att åka senast 10 för att hinna med flyget. Så jag går dit vid nio och hoppas på att de ska ha tid att klämma in mig lite tidigare. Tänker att det är bäst att vara ute i god tid så att man slipper stressa, det kan ju vara så att de har några andra patienter också. Men icke. Jag får komma in direkt. Dessutom en mycket effektiv (läs skrämmande snabb, blev det verkligen ordentligt gjort?) sköterska så jag är klar innan klockan är kvart över nio! Vad ska jag nu göra då? Går en sväng till apoteket, där är det noll kö en gång i livet så det går också fort. Hoppar sen på tåget till Liljeholmen. Vidare med tvärbanan mot Alvik och sen buss till flygplatsen. Det konstiga med allt detta var att alla tåg/bussar matchade varandra perfekt så jag behövde inte vänta nån gång. Detta ledde till att jag var på flyplatsen kl.10.00, mitt plan går 12.00! Som sagt inget lagom-läge, det var väl antingen sitta här och vänta eller nästan missa flyget, då är väl detta bättre antar jag.

Däremot hade jag lite tur imorse. Sov jättedåligt inatt. Antagligen pga brist på smärtstillande, försöker trappa ner. Så jag vaknade när älsklingen kom hem vid sextiden. Gick upp och hann få lite qualitytime med min kära innan det var dags att åka. Stackarn kom i säng alldeles för sent och kommer antagligen vara trött och grinig på jobbet inatt. Men det gör inte mig något för jag fick träffa honom lite till innan jag åkte. Det är lustigt det där, hur man kan känna redan innan man lämnat rummet precis hur mycket man kommer att sakna någon så fort man åkt. Galet att vara så kär...

Om en timme så lyfter förhoppningsvis planet och jag är nervös som vanligt, när slutar det att vara läskigt att flyga? Hur kan man alltid ha en obehagskänsla oavsett hur många gånger man gör det? Ytterligare en timme senare så är jag i Ängelholm där mor min väntar på att få köra mig till vackra Halmstad där jag ska slappna av ett par dagar...

1 kommentar:

  1. Härligt att vara så kär :) Hoppas du får några härliga dagar i Halmstad, det är ju underbart att få bli ompysslad av mamma! Kram

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?