torsdag 14 maj 2009

Tidsfördriv och Eurovisionstankar...

Sitter och väntar på att tiden ska gå... Sitter i gästrummet i passagen och försöker fördriva den. Tur man har laptopen, my best friend vid sådana här tillfällen. Ikväll blir det semifinal2 i Eurovision i Mellbystrand hemma hos familjen Birgersson, ska bli mycket trevligt. Innan dess blir det en sväng till K-Rauta för ett nytt försök med utemöblerna. Kan gå denna gången! Men inget utav detta kan hända innan mamma kommer hem med bilen från jobbet, därav tiddödandet. Hade tänkt fika lite med Camilla men det känns lite som en gåta vart hon håller hus, men hon dyker väl upp förr eller senare, det brukar hon göra iaf.
Men vad sägs om kvällens semifinal? Spännande eller slöseri med tid nu när vi redan vet att Sverige gick vidare? Eller ska man titta ändå så man vet hur konkurrensen ser ut? Jag vet vad ni tänker nu; Ni tänker att det alltid är slöseri med tid att titta på Eurovision men se där har ni fel. Jag vet att ni finns, ni som hävdar att schlager är värdelöst och slöseri med tv-tid osv. Ni som hävdar att det bara är trallisar som gillar schlager. Det är konstigt det där, ingen gillar schlager ändå är det miljoner tv-apparater som visar det varje år. Ändå är det miljoner telefonröster som registreras varje år. Konstigt, vart kommer alla röster ifrån? Jag menar, ingen gillar ju schlager! Haha det börjar bli dags att erkänna att ni gillar det nu. Ni som står bakom soffan och har massa åsikter fast ni ska inte titta på det. ALLA älskar schlager!
Men vad gäller annan musik... Satyas facebookstatus fick mig att drabbas av Mötley feber igen. Bara några veckor kvar! (nja, 6 närmre bestämt, men ändå!) Det ska bli helt galet roligt! Så medan jag sitter här och försöker få tiden att gå så lyssnar jag på den här låten, höj ljudet och lyssna ni också! Våga drabbas av Mötleyfebern!



Jag vet att ni vill, så jag lägger in Sveriges bidrag till Eurovision också, som sagt ALLA älskar schlager ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?