lördag 23 maj 2009

Domestic :)

Idag har jag fixat och donat här hemma. Snart ska loungen vara klar! Idag har jag lagt ut alla trätrallar till ett superfint golv på balkongen och som inte det vore nog så hann jag med att olja in det också. Så nu är det bara möblerna vi väntar på. Vi har beställt superfina möbler från furniturebox.se och kan knappt vänta tills de kommer! Jag hoppas att de är fina iaf. Kan vara lite svårt att se när det bara är bilder på internet men jag tror att det blir toppen. Sen blir det bara att styra upp lite krukor och lite fina blommor och sen är loungen komplett :) Det kommer att bli så mysigt! Ska köpa en terassvärmare också och sen kan vi sitta i soffan hela kvällen och dricka kallt rosé hela sommaren. Nån som vill komma på besök? Förhoppningsvis hinner möblerna komma nästa vecka så att de är här när jag får lite finbesök av Jessica och My så att vi kan sitta där och dricka hallonbåtsvin.
Jag har även lyckats tvätta fotpallen som vi köpte på IKEA i torsdags. Helt galet nöjd med den. Halva priset för att den var smutsig. Den har nog varit ett visningsexemplar för det var ett skoavtryck på den. Det står att den ska kemtvättas men, tog en chansning och tvättade den i maskin och det blev hur bra som helst. Det går inte att se vart den var smutsig nånstans. Ska väl bara vika lite tvätt också så har jag fyllt hela kvoten av hushållssysslor för denna veckan.

Igår hade vi en riktigt mysig dag. Vi gjorde nästan ingenting på hela dagen. (Förutom det dagliga besöket hos vårdcentralen förstås, som förövrigt nu har minskats till varannan dag, så det går framåt.) Jo men nu ljuger jag. Jag fick upp en hel massa väggdekorationer som vi köpte på IKEA. Det blev en massa grenar som klättrar över två väggar. Ska ha en till som jag ska köpa på ett annat ställe så det är inte riktigt färdigt ännu. Tillsammans med lampfamiljen i hörnet börjar sovrummet att se lite mindre nyinflyttat ut. Vi har ju så galet mycket väggar känns det som. Ja, vi har ju inte fler väggar än någon annan men det är ju så högt i tak så det ser så tomt ut. Kvällen fortsatte med mysig trerätters middag som jag hade knåpat ihop på perfekt fredagsmys manér. Efter det blev det två filmer, en som Johan ville se och en som jag ville se, "Irene Huss" och "27 dresses" Gissa vem som ville se vilken ;)
Middags myset:
Mozzarellasallad till förrätt


Mumsig gryta gjord på Adzukibönor och äpplen med matyoughurt till. Nyttigt värre...


Och till sist en klassiker, äppelsmulpaj med vaniljsås och kanel, mmm...

2 kommentarer:

  1. Jag kan bjuda in mig själv på ett kallt glas rosé i sommar ;)

    SvaraRadera
  2. Du är så välkommen så! :)

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?