fredag 19 juni 2009

Midsommar Yeay! :)

Glad midsommar på alla!
Nu äts det frukost för fulla muggar, sen blir det till att väcka mister som var vaken för länge igår. Efter det; binda ihop blommorna till någon form av huvudbonad, slänga ihop en mumsig matsäck för att till sist slänga på sig lite somriga kläder. Om man bestämmer sig för att det ska vara sommar så är det det! Oavsett väder. Har du blommig klänning och krans ihåret så känns det genast midsommaraktigt även om det råkar regna en skur eller två. (Eller 479 som det oftast gör.) Jag tänker iaf ha klänning (med tights och jacka visserligen MEN ÄNDÅ!) och vi ska till Skansen och titta på folk i folkdräkter. Urmysigt ju! :)
Efter det blir det hemgång för att börja med maten. Ikväll bjuds det på ordentlig middag. 4-rätters äter vi :) Stockholmsföräldrarna kommer hit och äter (Karin och David, the ones som fick mig att känna mig som hemma i Stockholm redan på efter en vecka på Casiont.) och det ska bli jättetrevligt.
Vi ska äta sill (eller inte vi, dom andra)(undrar förresten om mister kommer att lyckas lura mig till att smaka den lilla firren) , ugnsbakad lax, jordgubbs/gräddtårta, ostbricka och mängder av rosé :) Fick ett toppentips på bröllopstorget (forum där jag spenderar alldeles för mycket tid) om flädermarinerade jordgubbar. Så inatt så slängde jag ihop en laddning av flädergubbar som förhoppningsvis blir mumsiga på tårtan. Ha världens bästa midsommar nu allihop!

1 kommentar:

  1. "Stockholmsföräldrarna" :) Mammo och Pappo jobbar på kompen (jag kommer ringa Annica var femte minut...) och kommer farande så fort vi kan!

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?