tisdag 9 juni 2009

Men seriöst!!!

Häromdagen var jag alldeles förvånad hur smidigt allting gick med min sjukersättning från Försäkringskassan. Ingen som ifrågasatte om jag verkligen behövde nån ersättning, ingen som skickade en massa papper fram och tillbaka. Idag fick jag till och med hem ett brev som hette Meddelande om utbetalning. Såja! Tänker ju ja. Där står att pengar ska vara på mitt konto den 5/6. Men vänta nu, var inte det förra veckan? Kollar lite närmre, pengarna finns på ditt konto på Handelsbanken. DET KONTOT FINNS INTE LÄNGRE!!! De har alltså satt in mina pengar på ett konto som inte existerar! I min ilska plockar jag upp telefonen och förbereder mig på att ställa mig i en meterlång telefonkö. Men lite flyt finns det kvar så det blir svar direkt. "Men du har ju inte ändrat att du har bytt konto" säger hon som svarar. "Jo det har jag visst gjort, på de papper som ni skickade till mig" säger jag. "Ja, det har du visst, det står ju här" Hon kollar alltså inte ens innan hon påstår att det är jag som gjort fel. Men seriöst...

2 kommentarer:

  1. Alternativet skulle ju vara att DE gjort fel, och det vet du ju är otänkbart... Alltså skrev du antagligen i fel typsnitt/färg/handstil/storlek och alltså kan det inte vara deras fel att de inte läste blanketten du fyllt i och skickat in efter att de bett dig göra just det? Nu måste de fundera lite, ge dig en ny handläggare, fika, gå på möte, ha klämdag och semester, så du får nog pengar till jul i alla fall? :)

    SvaraRadera
  2. De kan inte ens skylla på att jag skrev fel, det var bara en ruta som skulle kryssas i!!! Men jag antar att det var något fel på mitt kryss...

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?