måndag 29 juni 2009

Dobby!

Stannar hemma från jobbet idag också. Febern har nästan gett sig helt nu men lillsliten är jag. Har ganska ont i det infekterade området runt såret. Men tydligen så ser såret ganska mycket bättre ut så det verkar som att pencilinet gör sitt jobb. Men de tyckte att det var bättre att stanna hemma en dag till så att jag (ta i trä!) inte behöver gå hem fler gånger pga detta. Håll tummarna för mig! Har även varit och fått en p-stav inkrängd i armen idag. Har ju gnällt en hel del över pms och andra besvär som alla karlar aldrig kommer att förstå och som de alltid kommer att förringa eftersom de inte vet bättre. Mitt minne menar att dessa besvär var nästintill obefintliga för några år sen när jag hade p-stav så jag tänkte testa igen! Då fick jag ta ut den av lite olika anledningar men det borde funka nu. Så nu har jag ett inte så smickrande bandage runt armen med ett blödande hål under. Men det får det väl vara värt?

Ikväll ska Mister ha lite kompisar här. Man skulle kunna kalla det herrmiddag, men jag ville hellre mena att det är ett gäng pojkar som leker och snackar skit. Dan efter midsommar var jag som bekant lillsliten. Eller lill kanske inte är ordet. Vaknade upp på kvällen och skrek efter pizza. Råkade till och med säga att "Om du hämtar pizza åt mig nu så gör jag vad som helst för dig nån annan gång!" So it´s time to pay up... Så jag får laga mat, efterrätt osv till pojkarna ikväll.. Det hade jag fått göra även om jag skulle jobbat, då skulle jag förberett innan jag gick. Jag tänker lägga mig på balkongen med laptopen och ta bara ta det lugnt. Springa in och ställa fram maten, sen lägger jag mig igen... För nu j-vlar tänker jag bli frisk!!! Men lite får jag nog jobba iaf, har så svårt för att lämna ifrån mig MITT kök! Och får jag bara sätta mig ner så fort det inte känns på topp så blir det nog bra. Så att jag får vara Dobby åt Mister är nog (tyvär) mitt eget fel. (Var verkligen den där pizza så god så att jag var tvungen att sälja mig själv som Dobby en hel kväll???) Det värsta är dessutom att jag har en kvar, för några dagar sen så gjorde ahn mig den största tjänsten genom tiderna så jag är fortfarande skyldig en... Men men som sagt, jag har sagt att om febern bråkar igen så får de klara sig själva, men lite kan man ju ställa upp eller hur?

Jag?
Det är ju mest när jag rör på mig som det blir jobbigt och gör ont. Om jag själv kan sätta mig eller gå runt när jag själv vill så känns det jättemycket bättre. Så om jag sitter i soffan på balkongen så borde jag klara att gå upp och fixa mat i kortare perioder tycker man...

Slutgiltigen vill jag lägga in en liten parentes om Peace and Love i förra veckan. Vi var ju där främst för Mötley Crue (det kan väl ingen ha missat...)Men när vi hade placerat oss i öltältet medans vi väntade så satt vi precis vid en annan scen och hörde således helt perfekt. Lykke Li spelade... Och nu är vi frälsta. Hon var verkligen precis så bra som alla säger.
Lyssna själva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?