tisdag 16 juni 2009


Idag läste jag klart senaste memoaren jag läst. Är som jag tidigare nämt inne i ett träsk av rockmemoarer. Nu har jag precis läst "Slash". Precis som titeln säger så är det honom den handlar om. Alla kommer ni väl ihåg honom? Gitarristen i Guns n´Roses som är lika känd för sin top hat som för sin talang. Den handlar om allt från hans uppväxt (hur hans föräldrar uppfostrade honom, hur deras skilsmässa påverkade honom, skolan mm) till Gn´Rs uppgång och vad som fick dem till att tillslut bryta. Helt klart en bra läsvärd bok. Den går ju inte att jämföra med Heroin Diaries men det är ju en helt annan typ av bok som är skriven ur ett helt annat perspektiv så det är inte riktigt rättvist att jämföra dem. Men boken får mig att vilja läsa en liknande bok där Axl Rose berättar sin sida av historien. Finns det nån sån? Ska genast kolla upp detta... Han verkar ju minst sagt vara en mycket speciell man... Om ni känner att era Guns N´ Roses kunskaper fallit lite i glömska så kanske ni iaf kommer ihåg den här klassikern? Jag tror iaf att Camilla och Peter kommer ihåg den efter att jag gjorde en mycket fantastisk version på Guitar Hero ;-) Eller...?

1 kommentar:

  1. Jag älskar din musik smak. Detta är en riktig klassiker. // Louise

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?