lördag 20 juni 2009

Midsommar... Suck...

Först nu börjar jag likna något som påminner om en människa igen...

Dagen började hur bra som helst. Vi var på Skansen strax innan ett där vi hade picknick tillsammans med 30000 andra dårar. Där fanns en massa människor i folkdräkt, massa björkris och nyckelharpor. Väldigt mysigt måste jag säga. Sen promenerade vi runt bland alla nordiska djur för att till sist titta på de inte så nordiska djuren. Det blev ganska många timmar på Skansen och det var väl nästintill det perfekta sättet att fira midsommar på.

Sen var det hem för att fixa och dona lite inför kvällens middag. Mamma Karin och Pappa David skulle ju komma och äta hos oss. Vuxen midsommarmiddag med sill o snaps som sig bör. Vi hade det jättemysigt med massa god mat och skitsnack. Lagom till tårtan kom vi på att det hade ju varit trevligt att kolla vad andra vänner gjorde. Innan vi visste ordet av så var även Westman och Gustav här. Ätandet och drickandet fortsätter. Helt plötsligt så har vi även Snake och Moff här. Vi hade jättetrevligt men det blev alldeles för sent (och alldeles för mycket dricka). Vid åtta var det dags för flickorna att sova medans pojkarna vägrade och satt uppe i flera timmar till.

Strax efter ett ringde mobilen och det var dags för mig att gå till vårdcentralen. Kommer hem igen, ganska trött milt sagt så jag går och lägger mig igen. Nu har jag varit vaken ungefär 1-2 timmar och är fortfarande galet trött...
Som sagt, tröttast i hela världen men oj vad trevligt vi hade det. Det var nästan värt det ;)


Vad är midsommar utan jordgubbstårta?


Me and Pappo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?