lördag 13 juni 2009

Känner mig lite spontan idag!

Ibland så gör jag det. Idag är en sån dag. Gick upp kl.12.00 idag efter bara 5 timmars sömn. Planen var att jag skulle hitta nån frisör som ville klippa av mig mitt hår men det gick sådär. Det finns ca 4000 frisörer per kvadratmeter här (ungefär) i trakterna men inte en enda utav dem har öppet på lördagar! Nu kommer det antagligen att dröja flera månader innan jag får lust att klippa mig igen. Men för tillfället är jag så trött på mitt hår att jag blir arg när jag tänker på det! Bara jag ser det så blir jag trött. Det är tråkigt, det bara hänger där och dessutom en utväxt på ca 15 cm. Skulle vilja stå ut ett tag till för att för första gången på ca 14 år ha min egen hårfärg igen. Som faktiskt är ganska fin ändå, har missat det ett tag. Har tröttnat ganska ordentligt på den blekta looken och faktiskt uppskattar mitt fina lite mörkare blonda hår nu. Nu är det ett och ett halvt år sen jag blekte det sist så det är bra fult nu. Men det har ju inte växt ut så mycket så att jag kan klippa av det heller, har ingen lust att ha så kort hår. Men en del kan jag tänka mig att klippa av. Typ till axlarna kanske...? Vi får se. Man kanske skulle lägga i en toning så länge så att utväxten inte blir så markant. Det gjorde jag för kanske ett år sen. Problemet då var att det blekta saknade pigment helt så det blev typ grönt när jag tonade det. Inte särskilt snyggt... Det försvann ganska fort men ändå... Men det kanske skulle bli bättre denna gången. Får väl se, inte omöjligt att jag spontanrusar ner till Coop och styr upp lite hårfärg.

Men samtidigt vet jag inte om man vill chansa innan en utekväll som man har sett framemot. Ikväll ska vi, som så många andra, fira att Westman fyller 30. Det känns som att det kan bli en riktigt bra kväll. Det är mycket folk som ska dit och det känns som att de flesta är rätt på. Det finns väl en risk för ett litet haveri men jag har tänkt att ta det lugnt iaf. Vi får väl se, Jack är iaf inte bjuden. Visserligen finns det inte nån som kan crasha en fest som han men jag hoppas att han inte dyker upp, har inte ork att vara bakis imån. Dessutom så tål jag knappt alkohol överhuvudtaget när sköldkörteln visar sig från sin sämsta sida. Min kära vän Satya kommer hit innan och ska starta kvällen med lite cider och rosé, förhoppningsvis i loungen. Bara det inte regnar för mycket så ska det gå bra. Även junioren Viktoria kommer förbi en sväng för att hälla i sig alkohol sen tar vi oss vidare in till Club Ego där the big birthdayparty håller hus. Det ska bli mycket trevligt. Ser framemot ikväll, är faktiskt riktigt sugen på att festa! Så det är väl dags att ta tag i det största i-lands problem vi tjejer har kvällar som denna. Vad ska jag ha på mig?!
Me and Satya en staff för hundra år sen (tja, kanske ett år sen) och nytonat hår har jag oxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?