torsdag 9 juli 2009

Hej igen!

Har varit ganska kall på bloggfronten. Men jag har mått ganska kallt också om man säger så. Så bloggen har varit väldigt låg prio för mig. Helt enkelt för att det enda som har hänt i mitt liv senaste veckan har handlat om min sjukskrivning. Och jag har ingen lust att prata om det så jag låter bli helt enkelt. Kort sagt så ska jag alldeles strax börja jobba igen. På tisdag närmare bestämt. Sjukskrivningen går ut på söndag och på måndag är jag ledig så på tisdag är det dags igen! Vi får väl se hur det går. Jag har ju bestämt mig för att det var sista sjukskrivningen iår och det ska ju inte vara omöjligt eller hur? Vissa människor har typ två sjukdagar på 4 år så då borde väl jag kunna klara mig mindre än ett halvår tycker man. Det är årets mål iaf. Men nu börjar jag känna mig som människa igen och energin börjar komma tillbaka så om det fortsätter såhär så kommer jobbet gå hur bra som helst.

Ikväll kommer Mamma och Ulven hit på besök. Det ser vi mycket framemot. Det har varit planerat ganska länge så det är synd att jag inte mår så bra men jag vet att jag kommer att må bättre när Mammsen är här. För det funkar så eller hur? Mammor har den effekten. Så planen är att det ska vara toppenväder så att vi kan sola och bada. Lite poolhäng kanske. Äta god mat och ha det mysigt. Jag tänkte att jag skulle skämma bort dem lite med en massa god mat och efterrätter. Det planeras både rabarberpaj och nougat/nötglass. Och möjligtvis något mumsigt redan ikväll när de kommer.

I eftermiddag kommer även Papaya förbi. Hon fyller år imorgon och planen var väl utgång men eftersom jag varken orkar eller kan gå ut så bjuder jag henne på middag idag istället. Så det blir adzukibönor, present och ev. nån efterrätt :)

Vänta bara, snart är jag tillbaka, bättre än någonsin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?