fredag 6 augusti 2010

Body Mods gone crazy?

Det finns liksom inga gränser längre för vad man kan hitta på med sin kropp. När jag piercade mig i tungan så var det ganska annorlunda och man fick alltid svara på en massa frågor osv. Nu är det väl nästan fler som har det än som inte har det, iaf i min generation. Det är lika vanligt som att ha hål i öronen numera. Andra piercingar som jag har gjort tänker jag inte skriva för mycket om men vi kan säga som så att det finns fortfarande vissa tabun... Men inte är det många! Men det här är det hittills tuffaste jag har sett. Jag vill säga galnaste men det kan jag tyvärr inte. För jag tycker att det finns så himla mycket värre och läskigare påhitt medans detta på nåt konstigt sätt faktiskt tilltalar mig


Det kallas för eyeball implant. Just nu utförs det bara i Nederländerna under strikta förhållningsregler men det är bara en tidsfråga innan det sprids skulle jag gissa på. Det kostar runt 750 euro och man måste stå på en väntelista innan man kan göra det då det bara finns två kliniker som gör det. Vem vet? Om några år kanske det är lika vanligt som tungpiercingar?

(Klicka på rubriken för att läsa mer om denna fantastiska body mod)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?