fredag 13 augusti 2010

The countdown has begun...

Nu börjar det faktiskt kännas såpass nära att jag nästan börjar tro på att det faktiskt kommer att hända. Det börjar att kännas inte fullt så avlägset. Jag kan känna itteh bitteh hopp om att dagen faktiskt kommer. Jag pratar såklart om min lilla minisemester. Av förklarliga skäl har vi sparat största delen av vår semester till december men några dagar fanns det kvar att ta ut i år. (Däremot har jag noll sparade nu...) Idag jobbar jag första av fyra, sen är jag ledig två, sen jobbar jag fem, sen är jag ledig 10!!! Wooow har inte vart ledig så många dagar i rad sen i december... Tio underbara dagar. Och det är mycket som ska hinnas med de dagarna. Det blir ingen lugn och slapp semester om ni tror det. De första dagarna är lite oklara än så länge. Har sån himla lust att åka ner till Halmstad i bara några dar. Men plånboken säger nog tyvärr stop och dessutom så borde jag stanna hemma och måla om nåt. Med tanke på hur mycket vi har som behöver målas så måste man ju börja nån gång. Men jag har ingen lust, jag vill ner till Halmstad... Hmmm... Sen kommer helgen och då måste jag helt enkelt vara i Stockholm, jag tänker till och med kidnappa med mig Fia upp till Stockholm.

För då är det äntligen Stockholm Inkbash igen! En gång om året är på tok för lite... För er icke invigda så är det en enorm tatueringsmässa som äger rum varje år. Där finns tatuerare, piercare, de säljer kläder, det säljs smycken, du kan tävla med din tatuering, du kan köpa böcker, du kan dricka en himlans massa öl, du kan se band spela, förra året kunde man till och med få se burlesk strippor... Ja, ni fattar va? Sjukt kul helt enkelt. Men det här året blir det inga tatueringar för mig. Inga spontant dåliga idéer som jag bara inte kan säga nej till. Dealen med mig själv är nämligen att jag bara får hålla på med ett projekt i taget så innan ryggen är klar så blir det inget annat! Men oj vad kul det ska bli...

Och sen då? Sen är det dags för DealerEM i Berlin. Vi åker tiiidigt måndag morgon och stannar tills torsdag kväll. Sen fredag är det dags att börja jobba igen. Så det kommer nog att gå fort... Men! 11 dagar kvar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?