lördag 25 september 2010

Men asså vad är det som händer?

Okej, picture this...
25-årig flicka. Bor i huvudstaden, hitflyttad från en liten stad på västkusten. Har riktigt grymma vänner som man alltid har roligt ihop med. Är för en gångs skull ledig en lönefredag. Bettet up, tom ledig dan efter så det finns inte ens nåt "det är en dag imorgon oxå". Rimligtvis borde alternativet vara en rejäl utgång med dessa härliga vänner, skratta tills man får träningsvärk, dansa tills fötterna lossnar, dricka alkohol som att denna natt var den sista. Det låter väl logiskt eller hur?

Men icke... Jag är så förbannat gammal... Planen var att gå ut och härja ikväll. Eller det viktigaste var att få träffa min fina Stina innan hon återigen lämnar mig för det stora brittanien. Men planen inkluderade en massa härj och rimligtvis nåt haveri. Skratta tills jag fick träningsvärk, det lyckades jag dock med men det är ingen större utmaning när Stina är inblandad... Men vi blev ett stort gäng, folk havererade och det enda jag känner är att det här har jag ingen lust med. Stökiga bröliga fyllon som beter sig. Nä, jag slutar att dricka och åker hem istället, förstår knappt varför jag ens lämnade huset från början... Nä, jag är för gammal för såna här kvällar. Verkligheten liksom rusar ikapp mig, slår mig hårt i huvudet och förklarar vänligt men bestämt för mig att "nej, du tycker inte om att clubba, du tycker inte om att träffa nya människor, du hatar fulla människor som inte fattar hur jobbiga dom är och du är i grund och botten dessutom ganska otrevlig." Bäst att dra sig ur innan man gör bort sig med andra ord...

Imorgon blir det ett nytt försök, men då tillsammans med det eminenta sällskapet Karin som iaf är lika förbannat gammal och otrevlig som jag är, det är nog bättre... Kanske man inte ledsnat efter två öl och åker hem då, vi får se. Men nu blir det iaf sängen för mig. Alla ni andra dårar kan få gå ut och härja, men en tråkig torrboll som jag, ja kryper ner hos min man hemma i vårt hus på landet, för precis så gammal är jag...

1 kommentar:

  1. Älskar att du skriver att jag är lika gammal, haha! Muddler - glöm inte!!!!!

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?