söndag 19 september 2010

Samhällsplikten avklarad

Givande dag... Har tagit tag i den monstruöst stora tvättkorgen som stod i badrummet. Hur mycket kläder har vi egentligen?! Vi tog oss bort till vallokalen i området, passade sen på att promenera runt lite i området. Och jag vill bara säga det igen, jag är så nöjd med att vi flyttade hit! Urmysigt ju! Katter som mofflar runt i buskarna, barn som skrattar på lekplatserna, sol som lyser på höstlöven som ändrar färg för fullt. Våran lilla radhusidyll helt enkelt.

Men nu är det färdigröstat för den här gången. Så nu är det Parlamentets valdebatt på Fyran som tar min uppmärksamhet. Fantastiskt underhållande... Men jag måste säga att jag tycker att det ska bli galet skönt att valet snart är över, jag är duktigt trött på att folk matar mig med sina åsikter. Och det är inte direkt så att folk kan diskutera saken som vuxna människor utan det enda alla vill är att få över mig på sin sida. Inte att objektivt sitta och diskutera rött vs. blått utan bara att förklara att man är dum i huvudet om man röstar "fel". Nu är jag färdigröstad så nu kan ni bomba bäst ni vill med era åsikter jag har gjort mitt val och känner mig nöjd med det.

Nu blir det att slänga in en tvätt till i maskinen! Kanske man ska passa på att skura badkaret också innan valvakan drar igång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?