tisdag 7 september 2010

Waddup!

Meh vad hände med bloggen egentligen? Lite semestervila antar jag... Iaf, Berlin var grymt, Halmstad var grymt, komma hem till verkligheten igen var okej... Jag har väl tänkt att jag ska uppdateringsblogga lite snart, lite bilder kanske... Men inte idag, för dagens planer består av tatueringar och Ozzy Osbourne i Globen för precis så rockig är jag...

Men jag tänkte på en sak. Det här med att rösta. Snart är det val och man bombaderas av skyltar och SIFO undersökningar. För att inte tala om vår vän Jennys politik blogg, det känns som att alla omkring en propagerar stenhårt för en rödgrön regering. Men jag vill inte bara följa efter, jag vill inte göra ett test på Aftonbladet och sen rösta efter det, jag vill veta mer! För och nackdelar med alla partier. Vilka frågor är viktigast? Var hittar man bäst info? Bäst objektiv info that is....

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att du inte bara vill följa strömmen, man ska ju rösta sa som man tycker och de röda har ju alltför tokiga idéer... ;) Du kan hitta en del info pa www.dn.se och sedan klickar du dig vidare till valet 2010. Pa partiernas hemsidor (jag rekommenderar: http://valstugan.moderat.se/ eller varför inte: http://www.folkpartiet.se/ hehehe) hittar du ocksa mycket bra information. Jag tycker det brukar bli san hets inför valet och de klagar mest pa varandra istället för att papeka vad de SKA göra. Även om jag inte bor i Sverige längre sa är jag svensk medborgare och jag tycker att vi alla ska utnyttja rätten vi har att rösta. jag har redan skickat in mitt röstkort :)

    Lycka till och hoppas du hittar det som är mest rätt för dig utan att göra ett aftonbladet test :)

    SvaraRadera
  2. Ditt fackförbund har ett väldigt bra valmaterial som du kan ta del av också. Då får du ett annat perspektiv på politiken, genom sådana saker som just din bransch och dina kolleger i den behöver.

    På http://www.hrf.net/index.php?sid=1&pid=748 kan du se vilka frågor som prioriteras i HRF.

    Mvh Jenny!

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?