söndag 24 oktober 2010

Liiite nytta har jag gjort...

Hur ska man kunna säga nej? Mannen min stressar upp ur sängen, dammsuger precis hela huset (alla tre våningar, ca en miljon kvadratmeter plus trappor och annat krångel) kastar sig in i duschen, klär på sig finkläderna och ska bege sig till jobbet. Precis innan han går kommer han fram till mig där jag sitter i soffan (och praktiserar lättja), ger mig en puss och säger med sammetsögon "Älskling, jag har precis dammsugit hela huset, kan du tänka dig att moppa golven medan jag jobbar?"

Inte rättvist! Hur ska jag kunna vägra göra nytta när han gör sådär?! Så nu har jag offrat de desperata hemmafruarna för att moffa golven (som det tydligen egentligen heter, iaf om man ska tro min man). Om inte det är kärlek så vet jag inte vad...

Ska man samla lite till kraft och preppa gästrummet inför makeover också kanske? Kanske färga håret lite? Men på riktigt, vilken färg ska man måla rummet i? Egentligen precis vad som helst, vi har så många rum och ytor att man egentligen bara kan lotta fram en färg från en färgkarta eller nåt... Men om ni skulle sova i ett gästrum, vilken färg vill ni ha på väggarna då?

2 kommentarer:

  1. Trodde inte ett ögonblick att han sade "moppa" - alla vet ju att det heter "moffa"! :) Och ett riktigt gästrum ska vara blått. Så det så.

    SvaraRadera
  2. Gästrum målar man i skrikiga färger eftersom ens gäster då finner det kul och spännande att det är lite annorlunda. Samtidigt klarar de inte av att stanna för länge.

    Gratis tips av
    SM

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?