måndag 11 oktober 2010

Men vad är det för fel på mig egentligen?

Jag måste gå ner i vikt... Inte sådär jättemycket till, jag har kommit halvvägs men det är ju fortfarande andra halvan kvar. Allra helst skulle jag vilja ha en magisk lösning så att det går fort, smidigt och gärna hälsosamt. Tyvärr har jag inte tid att vänta på detta så det är väl bara att sätta igång själv. Det har gått bra, har som sagt kommit halvvägs men nu verkar kroppen har fått nog. Vågen vägrar röra på sig. Stop. Finito. Vägrar. Så det blir drastiska metoder nu. Det är dags att plocka fram gymkortet igen... Har ju som sagt inte tränat sen vi flyttade. Hur kan det inte finnas ett Sats i Tullinge? Eller ens i närheten? Huddinge? Tumba? Närå, Kungens Kurva är närmst och har man ingen bil är det inte särskilt nära... Dessutom så jobbar jag till nio fem dagar i veckan. De flesta passen börjar mellan 16-19 hur ska man hinna det är det tänkt? Antar att jag måste ta mig dit innan jobbet med andra ord.

Men jag hatar verkligen tanken på att gå till gymmet innan jobbet. Jag måste släpa med mig en stor väska. Jag måste duscha, byta om, sminka mig och sånt där nån annanstans än hemma vilket jag inte alls känner mig bekväm med. Men en chans kan det här påhittet få. Så nu beger jag mig iväg till Hötorget för lite viktväktande och spinning, för vet ni? Idag är det exakt 2 månader kvar tills vi blir man och fru, och min klänning är för trång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?