lördag 2 oktober 2010

Så det så

Idag har vi en typisk lördag. En sån lördag som man har om man har ett vanligt liv med ett vanligt jobb. Då vet ni vad jag menar va? Så idag har vi förberett inför hösten. Vi har plockat in utemöblerna i förrådet. Gräset är klippt och gräsklipparn har fått gå i idé. Jag har planterat basilika och mynta i krukor. (Planen är nämligen att till våren ska vi ha så mycket mynta att man liksom inte ser nån annan utväg än att dricka en massa mojitos hela dagarna...) Det tvättas för fullt. Nu ligger vi i soffan och häckar. Jag bloggar och porrsurfar (läs letar runt på ena massa bloggar efter mumsiga cupcakerecept, det är jämförbart med porr för en sån som jag antar jag...) medans karln min tittar på tipslördag. Så fort det är över blir det en liten prommis bort till Tullingeberg för att hämta mitt paket som kommit från kakburken.se (sjukt bra webshop!) och efter det avslutar vi med lite matshopping innan det blir en massa god mat och filmmys i soffan. Qualitytime tillsammans med min stora kärlek. För det är sånt man gör en lördag när man bor i en radhusidyll. Som husägare spenderar man lördagarna med att klippa gräs och planterar blommor. Bara så ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?