fredag 11 maj 2012

Hjärnbrist

Det finns rätt många biverkningar med att bära en liten människa inuti si
g. Vore väl konstigt annars antar jag. Det pratas mycket om foglossning, halsbränna, sammandragningar och problem med sömnen. Däremot är det endast dina f.d. gravida vänner som berättar om hjärnbristen. Det säger barnmorskorna ingenting om.

Jag har ju tidigare berättat om min shoppinghärva som orsakades pga av min hjärnbrist och jag tänkte fylla på med lite av den senaste veckans eskapader.

Förra veckan hade jag hela fredagen planerad. Jag lyckades till och med på något magiskt sätt lura in maken i det hela så att jag skulle få skjuts. Tandläkartid kl.11.00. Som av en ren slump så inser jag kvällen innan att tiden är kl.10, inte 11. Puh, tur att jag såg det. Men var fick jag 11 ifrån? Ja, ja, det spelar ingen roll. Kvart i tio är jag hos folktandvården. Där har de en smart liten grej så man själv kan anmäla sig. Jag knappar in mitt personnummer; "Ingen bokning" WTF?! Vadå ingen bokning?! Laddar upp mina allra argaste gravidhormoner och beger mig mot receptionen. Receptionisten sitter och pratar i telefon medan jag laddar upp. Under tiden plockar jag fram bokningen som jag har på sms (fantastiskt system...) "Du har tid kl.10.05 den 11/5" Crap... Receptionisten tittar lite frågande på mig medan jag lite försiktigt viker ihop svansen och stoppar den under benen och beger mig därifrån.

Ringer upp maken och ber om att bli hämtad ca en timme tidigare än planerat. Föga förvånande passar det inte alls ihop med hans planer så det var bara för mig att vänta. Tur att det finns ett litet fik här. Resten av helgen gick faktiskt över förväntan och jag gjorde faktiskt inte bort mig särskilt mycket. Antar jag eftersom Malin fortfarande pratar med mig?

Den här veckan har gått rätt bra den också. Det har nog inte skadat att jag har hållt mig hemma visserligen. Humöret har då inte varit på topp så jag kände att en isolering är det allra bästa.

Men sen blev det torsdag! Jag vaknade på helt rätt sida och hade den där känslan i hela kroppen att "idag, idag blir en bra dag!" Beger mig in till söder för min långa dag på MVC. Inser när jag är färdig där att om jag skyndar mig riktigt mycket så kan jag hinna med nästa tåg hem, det där tåget som synkar perfekt med den där braiga bussen vilket gör att jag är innanför dörrarna inom en halvtimme.

Sagt och gjort, jag rusar. Har ni någonsin försökt rusa längs med Ringvägen i nionde månaden med foglossningar och sammandragningar? Det är en syn kan man säga... Men skam den som ger sig, tåget kommer precis när jag ramlar in på perrongen. Med lite skicklighet lyckas jag dessutom tränga in mig på den sista lediga sittplatsen. Victory! Hörlurar på, mobil fram och vila magen. Precis när jag vilar mig som bäst hör jag "Nästa Farsta strand". Du skojar med min doja?! FEL tåg?!

Av från tåget och vänta på nästa som går tillbaka till Älvsjö. Bara 14 minuter till nästa tåg! Yeay? Hem kom jag till slut iaf men vi kanske kan dra slutsatsen att jag ska hålla mig hemma där jag inte lider särskilt mycket av min hjärnbrist?

Förutom idag då, när vi gör ett nytt försök med det där tandläkarbesöket...
Wish me luck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?