fredag 11 maj 2012

Inte den bästa dagen...

Visst drömmer man mycket mer när man sover dåligt? Det har väl att göra med att man inte kommer in i lika djup sömn innan man vaknar och sen börjar man om igen.

Jag drömmer massor, och ofta väldigt tydliga och intensiva drömmar som jag har svårt att skaka av mig när jag vaknar. Speciellt senaste tiden.

Inatt drömde jag om pappa. Det gör jag inte särskilt ofta men när jag gör det så påverkar det mig i flera dagar efteråt och jag blir väldigt berörd. Det är som att jag i varje dröm är så smärtsamt medveten om att han är borta för all framtid och jag måste ta tillvara på varje sekund jag får ihop med honom.

Inatt drömde jag att han kom och hälsade på och hade med sig kläder han hade köpt till bebisen. Och han var så stolt och såg fram emot att bli morfar.

Det gör så jäkla ont att han aldrig kommer att få träffa den här bebisen. Jag kan inte låta bli att fundera på hur annorlunda allt han kunde vara. Om bara inte det där hade hänt, eller det där, eller det som hände då osv.

Nä, det är jävligt orättvist och jag har lipat hela dagen... Dessutom är det nåt jäkla hockeyVM som jag blir tvingad att se?! Tur att mina vänner Ben och Jerry är på besök...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?