onsdag 9 maj 2012

När, när, när?!

Nu börjar tiden dra ihop sig för Lillungen. Inom en vecka är han helt färdigbakad och egentligen kan den lille komma precis när som helst från idag till om sex veckor. Sex veckor, det ger oss 42 olika dagar. Ganska många möjligheter med andra ord. Personligen så känner jag mig som sagt rätt färdig med det här nu. Det är faktiskt lite tröttsamt att varje morgon vakna av att man har ont, eller att händerna domnat bort eller som det oftast är, lite av varje. Speciellt extra mysigt är det ju nu när björken jobbar som hårdast för att få en att må dåligt. Man blir liksom lite extra gnällig. Om jag hade fått bestämma så hade det blivit bebis någon gång nästa vecka. Tyvärr så får jag typ aldrig bestämma, iaf inte när det kommer till viktiga saker. Men jag tänkte att en liten omröstning är på sin plats. När kommer Lillungen egentligen? För att gör det hela lite mer spännande (och dessutom garantera iaf en deltagare) så bestämmer vi att den som gissar rätt vinner en Geisha! Nu blev det intressant på riktigt eller hur? BF är den 6/6 vilket kanske kan vara bra att veta. Så, NÄR kommer Lillungen?! Bilden har jag helt fräckt stulit från Malin och kommer från helgens Bloggala. Tänkte att alltid är det någon som vill se hur Lillungen bor för tillfället. Det jag håller i handen är inget mindre än en karta över alla Stockholms offentliga toaletter. Varför delas inte den ut på alla mödravårdscentraler i Stockholm undrar jag? Finns det nåt kissnödigare folkslag än preggos?

7 kommentarer:

  1. Jag tror på 12e juni.
    3457g och 51cm lång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. 12 juni låter som ett bra datum, det är ungefär så länge jag kan tänka mig att gå över ;-)

      Radera
  2. 17:e juni! Du kan skicka Geishan till Jessica!

    SvaraRadera
  3. Jag tror på den 7 juni och William gissar den 4de!

    SvaraRadera
  4. Laila å jag tror den 10 juni!

    SvaraRadera
  5. Sa någon Geisha?!! ;)

    Jag tror på den 9:e (eftersom att den 7:e var upptagen och jag vill inte ha ett halvt Geisha, haha!)

    Kämpa på vännen!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  6. Blivande mormor tror på den 2 juni!

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?