tisdag 1 maj 2012

Sådär ja...

Idag är en bättre dag. Helvete vad sur och bitter jag var igår. Det går knappt att beskriva. På lördag är det dags för Mammabloggalan. (Rösta på Malin här! Hon är nr.93 och borde faktiskt vinna årets Vardagsmamma och årets Bloggmamma.) Ska man på gala måste man ha klänning. Mitt problem är det här hur man ser ut i klänning i nionde månaden. Inte särskilt hot... Klänningsprovandet igår förstörde precis hela min dag. Jag var sur, ledsen och bitter tills jag somnade. Vi får verkligen hoppas att det känns bättre på lördag för jag antar att det inte är okej om jag kommer i jeans, Converse och skinnjacka? Men innan jag somnade igår så bestämde jag mig för att nästa dag skulle bli bättre. Det fanns liksom inget alternativ. Och det funkade! För det första så har jag faktiskt sovit helt godkänt. Lillungen hade fest hela kvällen igår (till sin pappas stora förtjusning som satt och skrattade gott åt hur magen flög omkring) så när det väl var läggdags var vi båda helt utmattade. (Jag och Lillungen då.) Så jag fick faktiskt sova! I ÅTTA timmar utan att någon sparkade mig på vare sig revben eller urinblåsa! Effin amazing! Vad möts jag av när jag går upp då? Jo, 20grader och strålande sol på altanen. Det gör ju inte humöret sämre direkt. Nu ska jag klä på mig lite kläder som anses socialt accepterade och bege mig på en liten shoppingrunda. Sen blir det hem och rulla köttbullar för ikväll får jag finbesök av världens bästa Jessica. Det kan ju bara bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?