torsdag 24 maj 2012

Top notch!

Vissa dagar är helt enkelt bättre än andra. Idag är en sådan. Första tecknet på att det skulle bli en bra dag fick jag när jag kom in till stan. Det var dags för föräldragrupp på MVC och av nån anledning tog jag bilen in till stan. (Ibland glömmer jag hjärnan som ni vet.) Men! Det omöjliga händer! Jag hittar en parkering! På Ringvägen! En fickparkering visserligen men tid är en bristvara så jag ger det ett försök och ni kommer aldrig att tro på vad som hände sen. Jag får till en helt perfekt fickparkering med raka hjul och lagom avstånd till trottoaren. På första försöket. Helt sjukt... Jag borde köpt en trisslott... Det gäller att ta tillvara på de små vinsterna i livet när man lever i ett tillstånd då minsta lilla resulterar i tårar.

Nu sitter jag och väntar på min make, han ska få nöjet att köra ut till flygplatsen och hämta min mor som äntligen kommer på besök. Tanken var väl att jag skulle hämta henne men som ni ser på bilden så har jag lite problem med logistiken. Det börjar nog bli dags att låta bilen stå känns det som.

Men! Det absolut top notchigaste av allt! Snart är Mammsen här! Woeffinghoo!

1 kommentar:

  1. Haha. Du borde verkligen köpt en trisslott!
    Fy jag hatar att fickparkera, kanse för att jag är så frutansvärt dålig på det.. :p

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?