torsdag 20 maj 2010

Tack för hjälpen älskling...

Våra inbjudningskort har kommit. Vi hade först tänkt att vi skulle göra egna men rätt fort så kom vi på andra tankar och beställde färdiga från Calligraphen.se Eller färdiga vill jag inte kalla dem. Visst, de har tryckt all text, de skulle "bara" monteras. När ni (om ni får några!) får era inbjudningar så kommer ni (förhoppningsvis) förstå. Det är lite svårt att förklara. Men det skulle vikas ett par gånger på olika håll, sen ska det knytas snören och sen ska vissa delar stoppas in i andra. Låter det konstigt? Ja, som sagt, vet inte riktigt hur jag ska förklara men så här var det iaf. När jag började med pysslet var det Arge Snickaren på tv. Sen var det Greys Anatomy, sen var det True Blood, sen var det Criminal Minds. SEN var jag klar! Och om nån nu tvekade så var det jag som gjorde det här. Min kära fästeman var upptagen mad att vara, som han uttryckte det, moraliskt stöd....

Det gick inte fort... Nu ska det bara hittas adresser och skrivas på kuvert, sen är det klart på riktigt!

(Nu ska jag väl inte vara helt orättvis, visst, han lyfte inte många fingrar med pysslet, men lite nytta gjorde han ändå. Han oljade ju faktiskt hela balkongen och skurade duschen så jag ska väl inte klaga egentligen... Men ändå!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?