lördag 24 juli 2010

Blir trött bara jag tänker på det...

Vet ni hur mycket det finns att göra här hemma? Helt sjukt mycket... Vi har ungefär hundra miljoner färdigpackade flyttkartonger som står precis överallt och tar upp en inihelvetes massa plats. Ändå så ser det typ ut som att inget alls är nerpackat... Suck, det blir massor att göra idag med andra ord... Det är dessutom min absolut sista lediga dag i Midsommarkransen nånsin. Det känns helt galet. Kluvet med blandade känslor. Jag har trivts så himla bra här. Det är första gången i mitt liv som jag har bott i en lägenhet som faktiskt är min, eller alltså vår men den är inte mammas, det är ingen andrahandslägenhet, det är inte ens en hyresrätt utan mitt namn är ett av de namn som står på kontraktet... Det är stort, aldrig förr har jag sparat så mycket pengar och köpt nåt så fint. Och jag har aldrig varit med om ett så mysigt område i Stockholm heller. Åååhhh vad jag kommer att sakna Hägersten! Tyvärr fanns det ingen möjlighet att köpa hus i närheten då vi tyvärr inte har en 6-7 miljoner över...

Men nu väntar nästa kapitel i livet. Det är dags att ta nästa steg. Om en vecka bor vi i hus! Fattar ni? Jag har inte bott i ett hus sen mina föräldrar skiljde sig och det var när jag var 8-9 år gammal.... Det var inte igår med andra ord... Jag ser framemot det nya huset samtidigt som jag är nervös eftersom jag inte ens har sett det mer än en gång på visningen. Men jag sörjer att behöva lämna underbara Hägersten... Vem vet, nån gång kanske vi hamnar här igen, det får framtiden utvisa...

Nu är det dags att se vad Tullinge har att erbjuda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?