torsdag 15 juli 2010

Ska man önska sig saker oxå?

Jag är lite skeptisk till det där med önskelista. Jag är uppvuxen i Halmstad där min familj finns, Johan är uppvuxen i Sundsvall där hans familj finns, vi bor i Stockholm där vår gemensamma familj (läs en himlans massa underbara vänner) finns. Vi har tänkt att vi ska spendera resten av våra liv tillsammans. För att göra det riktigt tydligt och för att få så optimalt många vuxenpoäng som möjligt så har vi valt att gifta oss. Då vill vi förstås ha med oss alla våra familjer. Detta innebär att väldans massa människor måste betala en resa och ett hotell för en hel helg. Ska vi då dessutom skicka med en önskelista? Nej, jag skulle inte tro det, om alla kommer så blir jag löjligt glad. Mycket mer kan man inte begära tycker jag. Därför har vi valt att inte önska oss några saker i bröllopspresent. För lite klyschigt men väldigt sant sagt så önskar vi oss att alla kan komma. (Nu kommer min blivande make att bli tokig på mig, kan nästan höra honom: "Nej! Vad säger du?! Klart vi vill ha presenter!")

Men... Jag faller för trycket... Våra kära Mulfisar har fått äran att vara värdpar. Så de stackarna har redan mer än en gång fått svara på frågan om vad vi vill ha i present. För att inte tala om hur många gånger vi har fått svara på samma fråga!

Så efter alla dessa påtryckningar så kommer härmed lite presenttips. Alltså, ingen önskelista men lite tips. Som ni alla vet så har vi nyligen köpt hus. Ett stort hus på tre våningar, en massa plats att fylla med andra ord. Men eftersom vi har bott ihop i rätt många år nu så vi har faktiskt en in i h-lvetes massa grejer. Vad som däremot saknas i vårt nya hus är ett kök. (Jag vet! Man tycker ju att det borde vara självklart med ett stort kök i ett stort hus!) Så självklart måste detta åtgärdas ögonaböj! Vi skulle med andra ord bli mycket glada för lite hjälp med köksrenoveringen. Förslagsvis ett presentkort på IKEA där det finns kök i mängder.

Nu är det ju inte helt ovanligt att folk tycker att det är lite tråkigt att ge bort presentkort så nåt annat tips kanske? Dessa glas har jag helt ogenerat försökt tigga mig till tidigare i bloggen och det har inte förändrats. Inte bara de glasen! Hela Amor Vincit Omnia serien från Orrefors är ljuvlig. En annan solklar favorit (eller ohälsosam glasfetisch, det är en tolkningsfråga) är Iittala. Marimekko och Aalto heter favoriterna där och vi börjar få ihop en liten samling. Tänk att ha en Aalto vas i alla regnbågens färger... Mmm... Essensce är en annan serie som vi samlar lite på.


Nä nu får det räcka, nu får ni inga fler tips. Det viktigaste för oss är som sagt att ni kommer, inte att ni har presenter med er. Detta inlägg skrevs enbart i syftet att avlasta mor min och att vi ska slippa svara på fler frågor. Så se till att få tummen ur nu och ringa upp Grand Hotell i Halmstad och boka ett rum! Uppge att ni ska på vårt bröllop så får ni dessutom generös rabatt. För det är bara 148 dagar kvar till årtiondets bästa fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?