tisdag 11 januari 2011

Att bo i ett renoveringsprojekt...

Tja, jag kanske överdriver lite... Det är väl extremt få saker som MÅSTE göras annat än av estetiska skäl. Däremot så är det ungefär 85% av huset som måste fixas av just estetiska skäl. Vårt hus är byggt på 70-talet och det syns. Furu, furu, furu precis överallt, som jag har sagt innan, vi lever i en furumardröm... Alla dessa träpaneler gör mig galen! Samtidigt som det är just de jag dra mig mest för att fixa till eftersom det kräver en del jobb. Dels för att man måste hålla på och krångla med kvistlack och dels för att ungefär 45% huset består av furupaneler... Jag orkar inte...

Hittills så har jag fått ordning på gästrummet som nu från och med helgen till och med är ännu finare då vi har fått in en ny garderob och (snart) gjort oss av med den tvärfula byrån som de förra ägarna lämnade kvar. Igår målade jag dessutom en del av hallen och nu håller min man på med att sätta upp nya fina krokar så att det finns nånstanns för folk att hänga av sig. Det har vart så j-kla stökigt i hallen innan så det känns bra att det börjar rätta till sig. Tyvärr består resten av hallen av en sjukt ful strukturtapet vilket gör att jag inte bara kan måla om den för att få det fint. Hur gör man då? Måste man riva ner tapeterna eller finns det nåt enklare sätt? Nån som vet?

Men dagens projekt blir iaf gästtoaletten. Adjö du fula aprikosfärgade tapet med tramsiga svalor och löjliga snäckor blandat med björkhyllor. Från och med idag blir det den rockigaste gästtoa ni nånsin kissat på! Mot Flügger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?