lördag 8 januari 2011

ööööhhhh....?

Asså hur kan man vara såhär trött? Fast det är kanske inte så konstigt egentligen om man tänker efter bara liiite. Den tredje december jobbade jag mitt sista pass innan min långa semester skulle börja. SEX veckors semester! Fattar ni hur länge det är egentligen? Hur ofta är man ledig så länge egentligen? Man borde ju vara ganska peppad att börja jobba igen tycker man. Utvilad och fräsch som en nyponros. Men icke... Jag åkte raka vägen ner till Halmstad första semesterdagen. Där var det minst sagt full rulle hela vägen fram till bröllopet. Efter den stora dan var det dags att bege sig hem till Tullinge. Där bytte vi helt enkelt bara innehåll i väskorna innan det var dags att bege sig till andra sidan jorden.

Tre veckor senare dvs i måndags kom vi tyvärr hem igen. I tisdags fick jag äntligen träffa Papaya igen. I onsdags var det bilbesiktning och mathandling med efterföljande julbord och förlovningsfirande. I torsdags var det mellandagsrea med Karin som innebar 15 min shopping och sen en himlans massa vin och öl istället. Sen var det fredag. I fredags var det Kungens Kurva som gällde hela dagen. Sen var det kväll vilket innebar att världens bästa Stina och världens bästa Jessica var på besök.

Idag, lördag började dagen med att fixa runt lite här hemma, möblera om lite. Sen var det ett besök i Älvsjö hos Louise och Daniel. När man sen kom hem igen så var det dags att bygga ihop bokhyllan som införskaffades på Ikea igår. Sen skulle det lagas mat också...

Nu sitter jag i soffan och bara försöker hålla mig vaken. Jag är helt slut i hela kroppen. Vi har gjort nånting precis hela tiden precis varje dag i över en månad. Och det är inte över än! Gaaah! Jag behöver en kväll helt ensam i soffan med bara min laptop och en chokladbit som sällskap. JAG BEHÖVER LATA MIG! Jag har glömt hur tystnad låter! Vilken j-vla tur att min man är den enda människan i hela världen som inte gör mig tokig kvällar som denna... Jag mår bra, är glad, känner mig positiv men trött hela vägen in i hjärnan... Eller jag vet inte vad jag svamlar om men efter den här semestern skulle jag behöva en ny semester...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?