onsdag 12 januari 2011

Nån som vill lära honom hur det funkar?

Jag och mina vänner har alltid haft som regel att när man fyller år så får man bestämma allt. Man har alltså ett 24-timmars veto som man får utnyttja precis hur man vill och precis hur många gånger man vill. En gång per år är man bestämmandekung liksom. Det är väl rättvist? Alla fyller ju år nån gång så alla får ju sin chans.

Men vad hände...? Jag fyller år på fredag. (Wihoo!) Jag anser att man ska ta varje chans man får till firande. Exempelvis födelsedagar. Min man håller dock inte med. När jag ber honom kolla sitt schema så frågar han lite dumt vad som händer på fredag. Det blir inte en massa party. Det blir nog snarare en myskväll. Kanske gå på bio? Och eftersom jag fyller år så är det ju såklart jag som bestämmer film eller hur? Men närå... Vad är det för fel på min man? Hallå! Jag fyller år! "Det beror på vilken film du väljer! säger han...

Suck, jag som älskar födelsedagar kommer att sitta där på fredag och ha tråkigt... Men ni som vill kan skicka presenter hit, jag lovar att jag ska uppskatta de! I år önskar jag mig presentkort på Elgiganten så att jag kan köpa mig en astuff kamera utan att bli ruinerad. Happy böfdaj to me liksom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?