onsdag 5 januari 2011

Januarijul

Som jag har nämnt (en gång eller två) så har det varit mest synd om mig i hela världen som inte fick någon jul i år. Eller ja, alltså förra året... Mina underbara vänner gjorde sitt bästa för att fixa det med en möhippa med tema jul. Men den slutade ju i kaos när det visade sig att Jack var bjuden... Och även om det inte hade gjort det så var det en liten detalj som saknades...

Det fanns pepparkakor, julmust (där Jack gömde sig, burr), ischoklad, adventskalendrar, julklappar (bästaste pappret dessutom!), Mahalia Jackson, apelsiner med nejlikor i (eller så frågar ni Jessica hur man gör såna där apelsiner, jag skulle kunna berätta hennes teori här och nu men jag besparar henne det), det fanns tom en julgran! Med andra ord i stort sett perfekt! Det enda som saknades var ett julbord...

Vi försökte styra upp ett i Halmstad men det gick inte så bra då det kom vissa sjukhusbesök i vägen.

Imorgon är det 2 år sen vi förlovade oss. Sånt brukar man fira eller hur? Vad kan vara bättre en ett litet julbord för två? Så, vi har Janssons frestelse, köttbullar, prinsmoffar (gissa vem som kom på det...), skinka, julmust och tom lite obehaglig kalvsylta!

Och ja, rödvin passar utmärkt till julbord, det passar liksom till allt, rödvin är som vatten = funkar vaaarje gång.

Ser ni att det tom finns ett julkort?! Och inte vilket som helst utan tidernas första julkort adresserat till oss med vårt nya efternamn! Stort... Det tackar vi Eva, Johannes och Magen för :-)

Nu ska jag umgås med soffan innan det blir risalamalta till efterrätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?