lördag 15 januari 2011

Gamlast av alla gamlingar?

Fast på ett bra sött liksom. Igår var det fullt upp hela dagen. Dagen började med inhandling av mat. Sen städade hon hela huset. Ja, jag alltså. En av anledningarna till att jag hatar att städa är att det tar så jäkla lång tid. För det tar tid när jag städar. När jag väl börjar så slutar jag typ aldrig. Jag städar precis allt jag kommer åt. Och precis så var det igår. Men fint vart det! Sen lagades det mat och det bakades och fixades och pyntades och allt sånt där. Sen kom det folk och vi hade en mycket trevlig kväll med massor av mat och ohyggliga mängder vin. Runt 05,30 tyckte vi att det började bli dags att bege sig mot sovrummet. Det som gör mig gamlast av alla gamlingar i detta fallet är att jag under hela kvällen drack fyra glas vin! FYRA! Inte fyrtio! That´s so weird... Men jag är vuxen nu, så då dricker man som en vuxen. Eller? (Oh herregud vad jag kommer att få betala för det här... Jinx?)

När jag sen vaknade vid tolvtiden idag och såg hur pigg Papaya var så var jag inte avundsjuk på att det var jobbdags för henne... Stackars Papaya... Och eftersom jag och min man (känns fortfarande konstigt det där...) hade diskat, dammsugit och moppat golven innan klockan var tre så har jag heeela eftermiddagen och kvällen i soffan. Och det finns rester av den sinnessjukt goda grytan vi åt igår, och det finns rester av chokladtårtan. So, life is good :-) Våra fina bröllopspresenter! Den fantastiskt efterlängtade Le Crueset grytan som kommer från Mostrarna/Morbröderna och kusinerna tillsammans med vårt fiiina tårtfat från Jelly Bean som vi fick av Ulvens föräldrar och barn. (Låter konstigt eller hur?) Dessutom så innehåller tårtfatet en chokladkaka med Oreoschoklad toppad med limecremecheesefrosting. (Japp, that´s a word!)Om nom nom...

1 kommentar:

  1. Oj inget recept alls egentligen, bara vanlig köttfärsås med massa vitlök och basilika och sen öste jag över ost och in i ugnen!hur gott och enkelt som helst!
    Och btw, Le creuset är lovely!

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?