onsdag 30 juni 2010

Att utmana sig själv...


Jag har precis utmanat mig själv. Nu ska vi se hur bra självdisciplin jag har. Men det är väl klart att det kan gå. Jag skulle ju aldrig anta en utmaning som jag inte kan vinna eller hur?

Men det jag egentligen ville berätta var sicken trevlig ledighet vi har haft. Vi har kort och intensivt umgåtts med världens bästa Mulfar. Vi har hunnit med att shoppa ohyggliga mängder alkohol. Vi har hunnit med en sväng till ljuvliga Ullared och vi har dessutom hunnit med att bara vara också. Det gäller att använda sin tid effektivt. Men alkoholshoppingen var verkligen i en klass för sig. Jag förstår verkligen varför folk åker över till Tyskland och fyller på sina förråd. Bordershop i Puttgarden var som ett Gekås fast med alkohol istället. Fascinerande ,mycket sprit i alla dess former och prisklasser och löjligt mycket folk som gick med flera kundvagnar var. Efter lite flyt vid kassan (vi hade packat så smart att killen i kassan missade fyra flak, vi väljer att se det som mängdrabatt.) så slutade vi på en löjligt låg summa. Inkl. bilhyra, bensin, färjebiljetter och alkhol så slutade notan ungefär på en femtedel av vad det hade kostat om vi hade haft festen på en restaurang och köpt alkoholen genom dem. Klonk!

Och i Ullared har vi köpt lite nödvändigheter som man bara måste ha när man precis har köpt hus, såsom en ny grill med massa tillbehör. Vi lyckades även med konststycket att glömma saker på bandet efter vi hade betalt och har därmed köpt ett kvastskaft som vi sen skänkte tillbaka till Gekås. Det var väl karman som krävde återbetalning för de där fyra flaken i Tyskland...

Idag har jag ätit Milka både till frukost så nu blir det att släpa sig i säng för imorn börjar verkligheten (a.k.a CC) igen och då vill man ju vara pigg och fräsch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?