torsdag 10 juni 2010

Nu är det dags... :-/

Idag är det dags för min kära vän att börja sin stora förändring. Idag måste hon börja med att leva på ett enormt kaloriunderskott i fyra veckor för att få kroppen redo för den stora operationen. Att leva på pulver i fyra veckor är tufft. Riktigt tufft och riktigt svårt. Så jag tänkte att som den kompis man är så måste ju jag också försöka. Så kan vi vara hungriga och griniga tillsammans. Fyra veckor är nog lite att ta i för mig men jag ska försöka en vecka iaf. Om det skulle gå bra så kanske det blir två veckor.. Men vi tar en dag i taget. Jag vet att det kommer att bli supertufft för mig och ju mer jag tänker på det desto mer vill jag äta... Men, men, jag behöver verkligen gå ner lite i vikt så det är ett utmärkt sätt att rivstarta litegrann för att få igång motivationen som jag helt har slarvat bort. Kommer jag bara igång lite så kan jag börja viktväkta igen.

Eftersom vi hade planerat detta så hade vi det stora Mofferiet i måndags. Då moffade vi okontrollerat av precis allt vi tycker om. Det fanns, vit choklad, mjölkchoklad, marsipan, nötcreme, två sorters chips, smågodis, Ben&Jerrys, pizza, skumpa osv. Så de senaste två dagarna har ägnats åt sockeravvänjning. Det har gått över förväntan faktiskt. Igår tackade jag nej till en påse Malteser. Inte illa för att vara jag. Så wish me luck! För nu måste det här gå!

1 kommentar:

  1. Du och jag... Att vi är griniga mot världen är väl inget världen kommer gilla, men det skiter vi i, haha! Nu kör vi! And, btw - du är bäst.

    SvaraRadera

Nånting tycker du väl?