torsdag 24 juni 2010

Midsommar?

Då var det dags för midsommar igen! Förra årets midsommarfirande blev ju en sån enorm succé så vi känner att vi kan ha ledigt från firandet iår. Plus att vi jobbar... Men det gör inget. Man behöver inte fira midsommar varje år. Förra året var det klassiskt firande med picknick på Skansen för att sen avslutas med sill, snaps och tillhörande haveri. Nä, i år blir det dagpass på CC istället.

Några som däremot ska fira midsommar är Storebror och hans hälft. Så eftersom de ska åka iväg blev vi lite hundvakter. Inte mig emot. Det är bara Hermes som kan få iväg mig ut på en prommis en sekund efter man har vaknat.


Det har verkligen varit kvalité på dessa två lediga dagar. I tisdags njöt vi av sommar Stockholm jag och Karin. Först Fotografiska muséet med underhållande utställning. Sen lite vattenmys vid Slussen för att sen promenera in till stan där det blev ett besök på kulturhuset för att se INKorporated. En fotoutställning med tatuerade människor. Sen blev det hemmys med min fina Fästis och vi fortsatte på vårt OZ-maraton.

Igår blev det Kungens Kurva med lite inspirationshämtning och ett Ikea besök. Sen blev det hem och laga mat till Storebror Och Alexandra som kom för att lämna lilla lurvet. Och Alexandra har varit så snäll mot mig och Karin! Hon har hjälpt oss massor och nu kan det snart börja hända grejer! YeaY!

Nu ska jag jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?