tisdag 1 juni 2010

Fotografering, check!


Då var lägenheten färdigfotad, nu ska alla papper in till mäklaren som ska sälja den och sen blir det hemnet och visning! Sjukt nervös fortfarande. Som vanligt så överskattar jag min städningsförmåga och tycks tro att jag är blixten eller nåt för så fort jag har en tid då lägenheten måste vara färdigstädad så lägger jag mig i soffan och påbörjar projektet kanske 1-2 timmar innan det ska vara klart. Och även om man skulle kunna tro att jag skulle lära mig så slutar det likt förbannat med att jag far runt som en skållad råtta och städar tre rum samtidigt med andan i halsen medans svetten rinner. Idag var självklart inget undantag, jag jobbar inte på nåt annat sätt... När det är 20 minuter kvar till avtalad tid för fotografering så ringer fotografen och undrar om jag är klar för han blev lite tidig. "Ehh... Jag skulle verkligen behöva de sista 20 minutrarna..." för då står jag nämligen enbart iklädd leggings och behå med håret åt alla håll medans badrummet skurat. För på nåt underligt vänster så väntar jag gärna med att klä på mig också tills allra sista sekunden. Men det måste vara så att jag jobbar bäst under press för 12,58 är jag klar! Hela lägenheten är visningsvänlig! Nu när allt är klart och jag sätter mig ner så inser jag att jag glömt äta, och jag ska springa Vårruset idag! Nej, det är väl klart jag inte ska, jag ska Vårlunka, inte Vårrusa... Men mat behöver jag väl i vilket fall så det blir väl köket nästa!


Och bilden... Jo, den där katten vi vaktar tyckte att det var lite spännande och lite läskigt på samma gång med främmande fotografer så hon gömde sig i en kruka helt enkelt, sjukt smidigt att vara så liten... Vad skulle ni säga om jag försökte gömma mig i kruka varje gång jag hamnade i en obekväm situation?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?