tisdag 1 juni 2010

Sockerin!

Har tidigare skrivit om mitt sockerberoende. Jag googlade lite och hittade Madeleine Midenstrands hemsida där hon berättar om sitt sockerberoende. Klicka på rubriken och läs den! Det är helt galet, hon skriver precis så som jag känner. Just det här med att man aldrig kan äta "bara lite". Lika lite som en alkoholist kan ta "ett glas vin". Känns löjligt bra att hitta såna här sidor och få en bekräftelse på att man inte inbillar sig. Att det faktiskt inte är "bara att låta bli". Nu har jag varit inne i en jättedålig period. När jag var nere i Halmstad så var det "semestermode" på och jag åt och drack precis som jag ville. Men jag vill kunna göra det. Livet är för kort för att man ska akta sig för saker hela tiden. Man måste kunna göra precis vad man vill ibland också. Problemet var att när jag kom hem så lyckades jag inte få kontroll på det igen. SÅ jag har i stort sett ätit massor av socker sen dess, och nu i helgen har det nåt nya gränser... I torsdags hade vi vårt mys med vin, brownies, hemgjord glass, cupcakes och allt var det var. I fredags hade vi filmkväll med Jaimie och Daniel och det fanns en himlans massa rester kvar. Nu har det i helgen varit Elitloppshelg i Stockholm. Det innebär vår största helg av alla på jobbet. Aldrig har vi så mycket att göra som under den helgen. För att då "tacka" personalen som jobbar rumpan av sig så serveras det mängder med glass, läsk och lösgodis under varje rast man har. Jag kan inte hantera det. Jag äter heeela tiden. Så fram till igår så åt jag i stort sett dygnet runt. Men nu måste det räcka, jag måste rensa ut sockret ur min kropp. Så idag är första sockerfria dagen. Jag hanterar det inget vidare utan försöker bara stoppa min kropp från att bege sig till affären. Just nu håller jag det i schack med hjälp av russin. Suck... Varför måste min kropp alltid motarbeta mig på ett eller annat sätt?

Ja, ja, snart blir det att bege sig iväg mot Vårrusandet. Då ska jag tröstdricka en Cola light på vägen. Sen när kroppen och sockret är under kontroll så blir sötningsmedlen nästa punkt på Att-göra-listan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?