söndag 27 juni 2010

Lite feg och skrajsen

Säga vad man vill men det är fan farligt att köra bil... Om man dessutom har mitt kontrollbehov så är det inte det lättaste att sitta på passagerarsätet när man dundrar fram genom de småländska skogarna. När jag kör däremot så dundras det mindre. Jag är nämligen livrädd för saker som jag inte kan påverka. Jag älskar att köra bil, och jag kör gärna fort. Men ni som kört på de smala vägarna mellan Gislaved och Snålandsstenar vet att det lurar små ondskefulla rådjur bakom varje buske som bara längtar efter en chans att kasta sig på ens motorhuv. Och det är dom jag är rädd för. För inte många minuter sen var vi ungefär en centimeter från att bli rådjurssadel. Så ja, min rädsla är befogad. Extra rädd blir jag när den som kör inte tar faran på allvar. Så nä, det blir jag som kör hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?