onsdag 9 juni 2010

Blodomloppad och klar!

Idag var det dags för Blodomloppet. Ett mycket trevligt lopp längs Djurgårdens stränder (eller Juuurgååårn som dom säger här). Efter lite tålamodsbrist hos oss och lite bussbrist hos SL så fick vi börja med en prommis på 2-3 km innan vi ens kom till start. Consider it uppvärmning liksom... Det var fint väder men löjligt mycket folk. Allt folk skulle gå samtidigt genom en alldeles för smal stig vilket ledde till att det tog en kvart innan själva loppet blev mer än hundra miljoner människor som mest påminde om kor som vallas. Men det var trevligt, vi promenerade i lugn takt och passade på att prata en massa skit istället, aldrig fel. Först i slutet kände jag att jag ville öka på lite men mina medgåare (?) hade ingen lust med det, men vad gör man när alla ens promenadkompisar antingen har för dåliga skor eller foglossningar? Man lyder dom och saktar ner helt enkelt. Jag är ju inte direkt svårövertalad då jag är världens största latröv själv. Men tack ska ni ha för 5 mycket trevliga kilometrar!

Kvällen fortsatte med picknick och sen blev det en sväng till trogna sunkhaket Alis. Där blev det bara en kort visit innan jag och världens bästa Elin tackade för oss och gick hem som de hundraåringar vi är. Men då hade redan Satya och Alice gett upp så tekniskt sett är de ännu sämre än oss. Men OJ vad kul det är att Alice är tillbaka! Äntligen!!!

Men nu när jag ändå berättar om hela min dag så måste jag ju berätta om hur sjukt bra den började! Mötte upp världens bästa Papaya ( jag vet inte om det finns fler visserligen, men i vilket fall så är hon bäst iaf) vid tolv. Vi begav oss till Fridays där det blev lyxlunch och en massa cider. Sen blev det Alis uteservering där vi hann med några öl till innan det var dags att bege sig mot promenaden. Oh! Och när vi kom i mål satt Papaya, Elin och Alice med picknickpåse och en dunk rose och väntade på oss! Visst är de bäst?!

Wow vilken bra dag det har varit, men alla dessa utomhusaktiviteter har gjort nåt med mitt ansikte. Då jag har en hy som är gjord för innomhusbruk använder jag alltid smink med soldkyddsfsktor i. Idag var jag helt osminkad... Så om ni springer in i en rosa Oompa-Lomp, bli inte rädda, det är bara jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Nånting tycker du väl?